Facebook-fans.cz podvodná stránka

Upozorňujeme na podvodnou stránku Facebook-fans.cz. Tato stránka rozesílá SPAM nabízející dodání facebook fanoušků. Společnost DataPro Solutions se od této nabídky distancuje.

V předmětu zprávy je uvedeno: Až 5OOO FB fanoušků na vaši stránku do 72 hodin!

Ve zprávě je uvedeno, že rozesílku provádí společnost DataPro. Naše společnost se od této nabídky distancuje. Prohlašujeme, že s touto nabídkou nemáme nic společného.

Podle registru CZ.NIC je vlastníkem domény Facebook-fans.cz pan Petr Veselý, který (zcela pochopitelně) má veškeré údaje vedoucí k identifikaci skryty, viz. stránka registru.

Už samotný fakt, že se stránka jmenuje Facebook-fans.cz porušuje práva ochranné známky Facebook. Stránka vznikla 01.10.2013, zřejmně pouze k rozeslání velkého množství SPAMU a s velkou pravděpodobností za nedlouho již nebude fungovat až se o svá práva přihlásí společnost vlastnící Facebook.

Vyplatí se nákup facebook fanoušků?

Nevíme jestli konkrétně Facebook-fans.cz splní to co nabízí nebo z vás vytáhne peníze a nic nedodá. Je možné, že za své peníze získáte avizované fanoušky. Počet není zas tak důležitý. Je však na místě ptát se jak kvalitní fanoušky získáte a jaký přínos budou mít pro vaše podnikání.

Možná věková skupina 14-18 roků, která ráda kliká na like u fotek domácích mazlíčků, případně věří, že když dá like vaší stránce dostane iPhone zdarma, je pro vaše podnikání ta dlouho očekávaná vzpruha.

Jak Funguje zobrazování příspěvků na Facebooku?

Facebook nezobrazuje všem vašim fanouškům všechny příspěvky, které na FB stránku publikujete. Mechanismus zobrazování příspěvků se odvíjí od míry interakce fanoušků vaší stránky. Mírou interakce je četnost lajkování nebo psaní komentářů k vašim příspěvkům. Čím více fanoušci reagují na vaše příspěvky tím větší má příspěvek šanci se zobrazit větší skupině vašich fanoušků. Další hledisko, které ovlivňuje dosah je čas kdy příspěvek odešlete.

Kolika fanouškům se příspěvek zobrazil pak uvidíte ve statistikách stránky pod názvem dosah příspěvku. Pokud vaše fanoušky to co publikujete nezajímá projeví se to v dosahu sdělení. Facebook jednoduše zobrazí váš příspěvěk pouze v případě nejvyšší nouze.

Malé srovnání

Udělal jsem srovnání dvou FB stránek, které spravuji. Stránka ABC má zhruba 250 fanoušků získaných přirozeným způsobem. Stránka XYZ podlehla iluzi snadno získaných fanoušků a zakoupila cca 3000 fanoušků. Pokud se podívám na dosah, tj. počet zobrazených příspěvků sečtených po jednotlivých dnech za uplynulý měsíc tak výsledky vypadají zhruba takto:

stránka počet fanoušků dosah
tj. kolika lidem se příspěvek zobrazil
www.facebook.com/ABC 250 449
www.facebook.com/XYZ 3000 119

Z výše uvedené tabulky je vidět, že ačkoliv stránka XYZ má více fanoušků příspěvky se k nim vůbec nedostanou, facebook je jednoduše nezobrazí. Tabulka vychází z reálných dat dvou našich zákazníků.

Závěrem

Možná tento článek někomu zkazí radost. Bohužel žádný jenoduchý recept na získání opravdových a kvalitních fanoušků vaší stránky není (nebo autor tohoto článku o žádném neví). Známe jen ty pomalé a zdlouhavé, které přinášejí užitek a posílení brandu v dlouhodobé perspektivě.

Pokud tedy potřebujete zvýšit dosah svých sdělení na sociálních sítích a využít jejich opravdového potenciálu kontaktujte nás.

-JK-